ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ / ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ / ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / MASTERCLASSES / ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ / ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΦΘ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Εργαστήρια «Reset: Μέσα-Έξω / Αλλάζοντας θέση στο MOMus»

ED.PR._MESAEXO2019

Εργαστήρια ‘Reset: Μέσα-Έξω / Αλλάζοντας θέση στο MOMus’
1, 6 & 20 Ιουνίου 2019
ΜΟΜus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (εντός της ΔΕΘ- HELEXPO)

Το Τμήμα Έρευνας και Εκπαίδευσης του ΜΟΜus σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Y.A.) διοργανώνουν μία σειρά τρίωρων εικαστικών εργαστηρίων με τίτλο ‘Reset: Μέσα-Έξω/ Αλλάζοντας θέση στο MOMus’. Τα εργαστήρια απευθύνονται σε οικογένειες με παιδιά ηλικίας 6-10 ετών που έχουν μεγαλώσει στην Ελλάδα και οικογένειες προσφύγων. Στόχος της συλλογικής αυτής δράσης είναι η γνωριμία των κατοίκων της πόλης με τους πρόσφυγες, η ενδυνάμωση των σχέσεων και η ανάπτυξη της συνεργατικότητας μεταξύ των συμμετεχόντων.
Τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 1 Ιουνίου (11:00-13:00) με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων, την Πέμπτη 6 Ιουνίου (18:00-21:00) με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και την Πέμπτη 20 Ιουνίου (18:00-21:00) στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων. Όλες οι δράσεις θα λάβουν χώρα στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης, εντός της ΔΕΘ-Helexpo.
Το περιεχόμενό τους βασίζεται σε δύο εκδοχές έργων που αναπτύσσονται ταυτόχρονα με τη λογική του κύβου. Στον πυρήνα της, η ιδέα αυτή εξερευνά τρόπους διαλεκτικής μεταξύ παιδιών και καλλιτεχνών για τη δημιουργία ενός έργου από κοινού. Το εργαστήριο ξεκινά με την εμπειρία της ανάγνωσης του ποιήματος «Μια ωραία βροχή» του Ιορδάνη Σένογλου. Στη συνέχεια, η Σόφι Σενόγλου, Εικαστικός-Εκπαιδευτικός, και ο Δημήτρης Αμελαδιώτης, Εικαστικός, θα δημιουργήσουν παράλληλα, με τη συμμετοχή παιδιών και ενηλίκων, δύο εξελισσόμενα έργα. Παιδιά και ενήλικες μέσω της αλληγορικής χρήσης ευτελών-φυσικών υλικών όπως κανέλα, καλάμια, χαρτί και με τεχνικές όπως ζωγραφική, κολλάζ και δημιουργική γραφή, θα εξερευνήσουν τον αρνητικό και τον θετικό χώρο με αλληγορικές αναφορές στην έννοια σπίτι και στις σχέσεις αντικειμένων, ενδιάμεσων χώρων και ανθρώπων. Στο τελικό στάδιο του προγράμματος, οι συμμετέχοντες αλληλεπιδρούν με έργα τέχνης μέσω μίας σειράς βιωματικών δράσεων με τίτλο «Αλλάζοντας Θέση».

Η συμμετοχή στα εργαστήρια είναι δωρεάν και αφορά και τις τρεις ημερομηνίες. Δηλώσεις συμμετοχής γίνονται μέχρι και την Παρασκευή 24 Μαΐου 2019. Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής: κ. Βίλλυ Πολυζούλη, τ. 2310 240002 (Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή 10:00-18:00, Πέμπτη 10:00-22:00), email mmca.education@gmail.com

Λίγα λόγια για τους καλλιτέχνες που στηρίζουν τη δράση:
Ο Δημήτρης Αμελαδιώτης φοίτησε στις Σχολές Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ, της Koninkijke Akademie Γάνδης, και του Chelsea College of Art Λονδίνου. Έχει συμμετάσχει σε διοργανώσεις θεσμών όπως Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσ/νίκης, ΚΜΣΤ, ΜΜΣΤ, Μουσείο Μπενάκη, ΔΕΣΤΕ, Νew Museum of New York, Casino Luxeburg, Symptom Projects Άμφισσας, Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου, Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, Ελληνοαμερικανική Ένωση, ΠΜΙΕΤ, Ινστιτούτο Γκαίτε κ.α. Επίσης έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και δράσεις σε ανεξάρτητους χώρους και σε ιδιωτικές αίθουσες τέχνης. Συνεργάζεται με ομάδες καλλιτεχνών όπως ΜετΑΤηΛήθη, ΠαλΑμέΑ, ΚangarooCourt, TheatroAnapoda κ.α. Έργα του υπάρχουν σε ποικίλες συλλογές, δημόσιες και ιδιωτικές, όπως το ΜΟΜus-Σύγχρονη Τέχνη. Κατά την περίοδο 2017 – 2018 ο Δημήτρης Αμελαδιώτης συνεργάζεται με το Μουσείο Μπενάκη ως εικαστικός επιμελητής σε πολυαισθητηριακά εκπαιδευτικά εργαστήρια υπό το θέμα «Επιστροφές» σε επισκέπτες με θέματα όρασης ή τυφλότητας. Επίσης το 2014 υλοποιεί μία επί τόπου διαδραστική εγκατάσταση «Μια Συλλογή» στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Νιάρχου στα πλαίσια εκπαιδευτικού προγράμματος σε επισκέπτες με θέματα όρασης ή τυφλότητας. Τον Μάιο του 2018 μαζί με τα παιδιά της έκτης δημοτικού στους διαδρόμους του 66ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών πραγματοποίησε την εγκατάσταση “παιδιών … πολιτεία”.

Η Σόφι Σενόγλου αρχικά σπούδασε γραφικές τέχνες, στην πορεία φοίτησε στο τμήμα των Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με δασκάλους τον Δημήτρη Κοντό και Βαγγέλη Δημητρέα. Το έργο της αναφέρεται στην ανθρώπινη συνθήκη. Από διαφορετικές διαδρομές μέσων και ύφους αναζητά τις μορφές εκείνες που βρίσκονται σε ανοικτό διάλογο με τους παρατηρητές τους. Καλλιτέχνες όπως οι Γιάννης Κουνέλλης, René Magritte, Antony Gormley, Robert Longo, Pina Bausch, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Απόστολος Γεωργίου, αποτέλεσαν πεδίο έμπνευσης για τη δουλειά της. Έχει εκθέσει δουλειά της σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Σύρο, Βιέννη (Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Εταιρία Μακεδονικών Σπουδών, Τελλόγλειο, Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο, ΜΙΕΤ, Tint gallery, Antonopoulou gallery, Cheapart, Kounstlerhaus, Αίθουσα Εμ.Ροίδη, Τhe Room, Βιτρίνες Τέχνης ΟΤΕ).

Ο Ιορδάνης Σένογλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο του 1971. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές «Εγκοπή» (2010, Γλάρος), «Μελαγχοκαιρία» (2017, Γλάρος), «Σύννεφο σκαλωμένο στις κεραίες» (2019, Γλάρος). Με τη Σόφι Σένογλου εξέδωσαν το παιδαγωγικό και διδακτικό υλικό για το μάθημα της αισθητικής αγωγής με τον τίτλο «Πάω τη γραμμή μια βόλτα» (2010, Εκδόσεις Αφοί Κυριακίδη).